Συναδέλφισσες συνάδελφοι,
Στο τελευταίο ΔΣ του συλλόγου, 1/2/2019, κάναμε ως Α.Σ.Ε. συγκεκριμένες προτάσεις για: 1. την εκτίμηση των μέχρι τώρα δράσεων και τη συνέχιση των κινητοποιήσεων των αναπληρωτών, 2. για την αξιολόγηση, 3. Τις «Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης» και 4. για την άρση της απαγόρευσης διορισμών στο σύνταγμα.
1. Οι παρατάξεις των Ανεξάρτητων και της ΔΗΣΥ έκαναν ό,τι μπορούσαν για να μη συζητηθεί η πρόταση για τους αναπληρωτές. Με ερωτήματα/προφάσεις για τις προσλήψεις, τύπου "πώς θα ελεγχθούν οι τίτλοι σπουδών (πλαστογραφία)", προσπαθούν να βάλουν από «το φεγγίτη» ζήτημα κριτηρίων.
Ο πρόσφατος, πολυήμερος αγώνας ενάντια στην τροπολογία απολύσεων, πέρασε «απαρατήρητος», φαίνεται, από αυτές τις παρατάξεις που στην ουσία δε θέλουν το διορισμό όλων των συναδέλφων. «Δεν είδαν» τη συζήτηση στη βουλή, όπου ο ΣΥΡΙΖΑ με όλα τα κόμματα του ευρωμονόδρομου, του κεφαλαίου, διαγκωνίζονταν για το πόσα και ποια κριτήρια απολύσεων θα βάλουν.
2. Για την αξιολόγηση είπαν "να περιμένουμε τη ΔΟΕ"! Πέρα από προσχηματικό, το επιχείρημα αυτό είναι και επικίνδυνο λες και το Σωματείο δεν έχει δικαίωμα να αποφασίζει αλλά πρέπει να αναμένει άδεια από την πλειοψηφία της ΔΟΕ, που εκτός των άλλων συμφωνεί με τη λεγόμενη «αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας»!
Δεν «είδαν», άρα δεν κατάλαβαν, ότι η κυβέρνηση προωθεί την αξιολόγηση των σχολείων και μέσω αυτής και των εκπαιδευτικών (ν. 4547/2018), μια αξιολόγηση εξονυχιστική και εξοντωτική, αξιολογώντας το σχολείο ακόμα και για την ατομική και κοινωνική πρόοδο των μαθητών αλλά και τη σχολική διαρροή – ρίχνοντας τις ευθύνες στον σβέρκο των εκπαιδευτικών;
Οι θέσεις τους στο παρελθόν περί "καλής αξιολόγησης" – σήμερα ονομάζεται "αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου" - είναι γνωστές από τις ανακοινώσεις τους. Υιοθετούν τη φρασεολογία της κυβέρνησης, τωρινής και προηγούμενων, αναμασώντας τα περί καλής «αυτοαξιολόγησης», με πρόσχημα «τι θα πει η κοινωνία».
3. Για τον σχηματισμό των «Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης», επίσης σιωπή, γιατί «δεν είχαν ενημερωθεί για το θέμα»… Όταν τρέχει ήδη ο σχεδιασμός στα σχολεία της Χίου και όταν ως Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ) έχουμε ήδη στείλει τη θέση μας σε όλα τα σχολεία.
Προτείναμε κείμενο απόφασης και συγκεκριμένα βήματα που πρέπει να κάνει το Δ.Σ. προκειμένου να οργανωθεί ένα κίνημα αντίστασης στην υποβάθμιση της ειδικής αγωγής, στην ώθηση των μαθητών και των γονιών τους σε ιδιωτικά κέντρα, στη μετατροπή του Συλλόγου Διδασκόντων σε «πολυεργαλείο». Όπως διαπιστώνεται ένα ακόμα «καθήκον» μεταφέρεται στα πλάτες των Συλλόγων και έχει να κάνει με τη διάγνωση και την αξιολόγηση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και την εκπόνηση βραχυπρόθεσμου σχεδίου εκπαιδευτικής παρέμβασης, πριν την παραπομπή στο ΚΕΣΥ. Αυτή ήταν μια βασική πλευρά των αντιπαιδαγωγικών και αντιεπιστημονικών ανατροπών του νόμου 4547, που αναθέτει τις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις, όχι σε ειδική διεπιστημονική επιτροπή, αλλά σε ένα σύλλογο διδασκόντων, σε σχολεία όπου μπορεί να μην υπάρχει εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, σε σχολεία όπου λείπουν καθηγητές, σε σχολεία όπου κάθε χρόνο έχουν διαφορετικούς εκπαιδευτικούς.
Για όλους αυτούς τους λογούς προτείναμε και σχέδιο πρακτικού προκειμένου να το υιοθετήσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων και να κρατήσουν ενιαία στάση απέναντι στο νόμο και να μην συγκροτήσουν τις συγκεκριμένες ομάδες.
4. Ως ΑΣΕ καταθέσαμε επίσης πρόταση τουλάχιστον 120 σωματείων του Δημοσίου με θέμα την «Μονιμοποίηση όλων των Συμβασιούχων και την άρση κάθε Συνταγματικής απαγόρευσης». Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποτελεί την συνέχεια και την κλιμάκωση του μεγάλου αγώνα των αναπληρωτών ενάντια στην τροπολογία των απολύσεων με όρους κινήματος και αγώνα, ώστε όλοι μαζί οι συμβασιούχοι του Δημοσίου να απαιτήσουμε το αυτονόητο δικαίωμα στη Μόνιμη και Σταθερή Δουλεία. Οι δυνάμεις των «Ανεξάρτητων» και της ΔΗΣΥ είπαν ότι «δεν αφορά τους εκπαιδευτικούς, γιατί ο διορισμός μας γίνεται με άλλη διαδικασία..!» (σημειωτέον, ο εκπρόσωπος της ΔΗΣΥ υπερψήφισε το ίδιο πλαίσιο στο ΝΤ Χίου της ΑΔΕΔΥ με παρατήρησή του, που έγινε δεκτή – δυο μέτρα και δυο σταθμά λοιπόν;).
Μας είναι αδιανόητο, πώς οι συγκεκριμένες παρατάξεις πήραν μια τέτοια θέση στο αυτονόητο. Οφείλουν να δώσουν εξηγήσεις στους αναπληρωτές.
Καλούμε τους συναδέλφους να προσπεράσουν αυτές τις δυνάμεις, να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους με την πάλη τους. Μαζικοποιώντας τις Γενικές Συνελεύσεις του Σωματείου, την επερχόμενη σύσκεψη και να πιέσουν την πλειοψηφία να πάρει θέση ενάντια στη συγκρότηση Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, για συμμετοχή στην Πανελλαδική Πρωτοβουλία για τους διορισμούς και την κλιμάκωση του αγώνα για μόρφωση, δουλεία, ζωή με δικαιώματα.
Καλούμε όλους να μην κάνουμε βήμα πίσω ως τη δικαίωση του αγώνα, που αφορά ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ, μόνιμους και αναπληρωτές, ωρομίσθιους. Προφανώς, δεν υπάρχει –και δεν μπορεί να υπάρξει- κοινή αντίληψη στο ΔΣ για τη διέξοδο στα προβλήματα -δεν πιστεύουμε όλοι το ίδιο, ούτε έχουμε όλοι εμπιστοσύνη στην αποτελεσματικότητα των αγώνων (οργανωμένων, μαζικών).
Η ΑΣΕ, που συσπειρώνεται στο ΠΑΜΕ, θα συνεχίσει να παλεύει, με όλες τις δυνάμεις της: το ενωτικό, δίκαιο, ρεαλιστικό και αναγκαίο αίτημα, για μονιμοποίηση τώρα όλων των αναπληρωτών, για άμεσα 30 χιλιάδες μόνιμους διορισμούς, να γίνει λαϊκή υπόθεση και να επιβληθεί στην πράξη ώστε γονιός, μαθητής, εκπαιδευτικός –με κοινό μέτωπο- να έχουν και να υπηρετούν την εκπαίδευση που αρμόζει στις σύγχρονες ανάγκες τους.